Nasza historia

Tork ma dumną historię innowacji. Od samego początku kiedy wprowadziliśmy nasze pierwsze czyściwo jednorazowe po nasze oprogramowanie do obsługi sprzątania opartego na danych, z pasją dążymy do poprawy higieny i pomagamy naszym klientom usprawnić ich biznes. Dzięki ścisłej współpracy z naszymi klientami wyrośliśmy na światowego lidera branży profesjonalnej higieny. Teraz, mając 50 lat doświadczenia, jesteśmy gotowi kształtować przyszłość branży profesjonalnej higieny razem z Tobą.
 
 
2008_to_2017.jpg

Od globalnego lidera do kreatora rynku

Jako globalna marka, cały czas wprowadzamy nowe innowacje i zwiększamy nasz wkład w zrównoważone społeczeństwo. Poniżej przedstawiamy historię naszej marki.
 
2018
W 2018 świętujemy 50 rocznicę powstawnia naszej marki! Dzięki bliskiej współpracy z naszymi partnerami wyrośliśmy na lidera rynku branży profesjonalnej higieny. Teraz jesteśmy gotowi być kreatorem rynku profesjonalnej higieny.
 
2017
Wprowadzenie Tork PeakServe®. System ręczników Tork PeakServe® wyznacza nowy standard najwyższej wydajności dozowania ręczników na rynku, umożliwiając poprawę płynności ruchu w łazienkach w miejscach o bardzo dużym natężeniu ruchu.
Dowiedz się więcej o Tork PeakServe. https://www.tork.pl/peakserve/ 
 
Wprowadzenie Tork PaperCircle®. Dzięki Tork PaperCircle® kontynuujemy nasze wysiłki, aby pomóc naszym klientom osiągnąć ich cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Jest to pierwsza na świecie usługa recyklingu ręczników, pomagająca klientom zamknąć obieg i zmniejszyć ślad węglowy dla ręczników o 40%.
 
2014
Wprowadzenie Tork EasyCube®. Dzięki Tork EasyCube® oraz sprzątaniu opartemu na dostępie do danych, Tork zmienia logikę sprzątania. Podłączone do sieci dozowniki informują personel sprzątający i kierowników obiektów o tym, co jest potrzebne, kiedy i gdzie, co sprzyja poprawie jakości, wydajności i zwiększa satysfakcję gości. W 2017 r. podpisaliśmy umowę partnerską z platformą chmury obliczeniowej Microsoft Azure w celu opracowania wiodących rozwiązań w zakresie internetu rzeczy (IoT).
Dowiedz się więcej o Tork EasyCube. https://www.tork.pl/easycube/ 
 
2010
Wprowadzenie linii dozowników Tork Performance. Tork jako pierwszy zaprojektował linię dozowników dedykowaną czyściwom. Linia Performance wyznacza nowy standard na rynku dzięki dwóm charakterystycznym kolorom. Opiera się na spostrzeżeniach od użytkowników z całego świata, którzy chcieli „oczyścić” swoje miejsca pracy i pracować z ergonomicznymi i profesjonalnymi dozownikami.
 
2009
Wprowadzenie Tork Easy HandlingTM. W oparciu o badania obserwacyjne, Tork wprowadza innowacje Easy Handling™. Ergonomiczny system upraszcza otwieranie, transport i utylizacje - ułatwiając życie wszystkim od pracowników magazynów po sprzątaczki.
 
 
1998_to_2008.jpg

Kompleksowana oferta dla klientów różnych segmentów rynku

Stawiamy naszym dozownikom coraz to większe wymagania, dodając do nich nowe funkcje, dzięki temu cały czas rośniemy na światowych rynkach. To jest dziesięciolecie w którym staliśmy się światowym liderem.
 
2007
Połączenie marek Mainstreet, Coronet i Park Avenue w Ameryce Pn. z markami Tork oznacza, że Tork staje się marką, która przekroczyła „wartość miliarda dolarów“ i jedną z trzech największych światowych marek sprzedawanych w 70 krajach na całym świecie.
 
2003
Wprowadzenie systemu Tork Xpressnap® zmienia reguły gry na rynku serwetek konwencjonalnych i dozowanych, ponieważ  gwarantuje zmniejszenie ich zużycia o 25%. Dziś, 15 lat później, jest to system dozowania serwetek numer jeden na świecie*. Tork Xpressnap został wprowadzony na rynek europejski w 2008 r.
 
2002
Wprowadzenie technolgi QuckDry. Pierwsze wprowadzenie miękkich i ekstra miękkich ręczników wykonanych w technologii TAD (Through Air-Dried). Klienci mogą wysuszyć ręce jeszcze szybciej dzięki bardziej miękkiemu produktowi. Dziś te miękkie ręczniki są nazywane “QuickDry”.Launch of QuickDry.
 
 
1988_to_1998.jpg

Budowanie wiodącej marki

Budujemy naszą markę poszerzając naszą ofertę i wprowadzając innowacje, które wyznaczają nowy standard w branży profesjonlnej higieny.
 
1995
Wraz z przejęciem PWA Mölnlycke staje się właścicielem czterech cennych marek: Apura, Hotel Exclusive, MAP oraz Amandi. Aby zarządzać wzrostem rynku i inwestować w jego rozwój, podjęto decyzję o priorytetowym potraktowaniu marki Tork jako lidera profesjonalnej higieny. Dzięki tej decyzji marka Tork została liderem rynku w Europie.
 
1993
Wprowadzenie stalowej linii dozowników. Przejęcie Edet wniosło do Tork (oraz SCA) kolor i solidną konstrukcję. Marka Tork zawsze skupiała się na dozownikach z tworzywa sztucznego, a po przejęciu Edet w produkcji pojawił się metal. Tork godzi oba światy, prezentując pierwszą linię dozowników dla najbardziej wymagających miejsc.
 
1992
Tork to jeden z pierwszych producentów artykułów papierowych, który stosuje ocenę cyklu życia (LCA) w procedurach badawczo-rozwojowych w odniesieniu do nowych produktów, uznając zrównoważony rozwój za kluczowy element biznesu.
 
1991
Wprowadzenie linii dozowników Box 90, zaprojektowanej przez znanego projektanta samochodów, Giorgetto Giugiaro.
 
 
 
1978_to_1988.jpg

Systemy, które tworzą różnice

Dzięki nowym rozwiązaniom, wchodzimy do nowych segmenów i rynków na całym świecie.
 
1987
Tork staje się główną marką z 500 produktami w portfolio. Przedstawiamy też logo Tork
 
1986
Mölnlycke kupuje papiernie Edet Bruk i po raz pierwszy zaczyna używać papieru z makulatury do jednorazowego użytku w profesjonalnej higienie.
 
1980
Tork kontynuuje swoją podróż, aby stać się globalną marką, jaką jest dzisiaj i wkracza na amerykański rynek. Szwedzki bokser wagi ciężkiej, Ingemar “Ingo” Johansson, pojawił się w kampanii mającej na celu podniesienie świadomości marki.
 
1980
Wprowadzenie dozowników serii Box 80. Tork wprowadza na rynek pełną gamę dozowników w różnych kolorach wykonanych z półprzezroczystych tworzyw sztucznych. Pomaga to klientom sprawdzić, kiedy dozowniki wymagają uzupełnienia, a kolory umożliwiają dopasowanie ich do wizerunku toalety. Brązowe dozowniki stają się najpopularniejszym kolorem.
 
1979
Wprowadzenie gamy mydeł S-Box. Dzięki szerokiej gamie różnych mydeł i wprowadzenie dozowników z serii S-Box, Tork może teraz oferować kompletne rozwiązania dla toalet.wor
 
 
1968_to_1978.jpg

Historia innowacji

Historia marki Tork rozpoczeła się w 1968 roku poprzez stworzenie czyściwa włókninowego "All-Tork". Słowo "Torka" oznacza po szwedzku "osuszać" lub "wycierać".
 
1975
Grupa SCA kupuje firmę Mölnlycke, zachowuje jej nazwę i ropoczyna współpracę w celu opracowania technologii produkcyjnych, badań i rozwoju oraz pozyskiwaniu surowców.
 
1973
Wprowadzenie dozowników M-Box. Wraz z wprowadzeniem centralnego systemu dozowania ustanowiliśmy nowy standard na całym świecie. Dozownik M-Tork oznacza nasz początek sprzedaży systemów zamiast pojedynczych wkładów. Ta nowa konstrukcja z przezroczystym kapturem i zamkiem, urośnie do miana najczęściej używanego dozownika w branży profesjonalnej higieny na wiele dziesięcioleci.
 
1968
Czyściwo włókninowe All-Tork jest pierwszym jednorazowym czyściwem zastępującym szmaty. To jest początek naszych innowacji, które wyznaczą standardy w branży profesjonalnej higieny.