Apenheul_highres1.jpg

Łatwiejsza praca dzięki sprzątaniu dopasowanemu do klienta

Dzięki cyfrowemu systemowi Tork EasyCube™ Park Małp Naczelnych Apenheul w Holandii podniósł poziom czystości i znacząco ograniczył skargi w zaledwie jeden sezon. Ale rozwiązanie Tork pomogło także zmienić sposób myślenia personelu Apenheul.

Apenheul_lowres22.jpg

W Apenheul żyją różne gatunki małp, a wiele z nich porusza się swobodnie po terenie parku. W zoo pracuje 70 stałych oraz 250 sezonowych pracowników. W sezonie 2015 zoo odwiedziło wyjątkowo wielu gości, co było korzystne z biznesowego punktu widzenia, ale niestety doprowadziło do licznych skarg dotyczących czystości i stanu łazienek.

Apenheul_highres12.tif

„Wyobraźmy sobie restaurację. Jeśli łazienka jest brudna, gość nawet nie chce zaglądać do kuchni. To samo dotyczy zoo: brudne łazienki obniżają ogólne wrażenia gości”, tłumaczy Erwin Cheizoo, kierownik ds. operacji w Apenheul. Aby zlikwidować ten problem, postanowił wdrożyć Tork EasyCube.

Apenheul_highres14.jpg

Tork EasyCube to cyfrowy system zarządzania sprzątaniem. Dzięki urządzeniom wyposażonym w moduły łączności, Tork EasyCube przekazuje pracownikom bieżące dane o potrzebie posprzątania łazienek i uzupełnienia wkładów. Informacje te są dostępne na tabletach i komputerach. 

Apenheul_highres13.jpg

Dzięki dostępowi do danych z Tork EasyCube, Cheizoo i jego pracownicy od razu zwiększyli wydajność pracy. Dopasowali harmonogram sprzątania, przekierowując personel tam, gdzie faktycznie był potrzebny. Dane jednoznacznie potwierdzają skuteczność tego rozwiązania. Porównanie pierwszego i ostatniego tygodnia tegorocznego sezonu wykazało skrócenie czasu pustych dozowników aż o 60%.

Apenheul_highres2.tif

Obsługujące gości Linda Dolman i Jenny van Iersel mogą teraz sprawdzać na tabletach w recepcji, ile osób odwiedziło łazienki i które wkłady należy uzupełnić. „Dzięki Tork EasyCube zapobiegamy problemom. Wcześniej musieliśmy sprawdzać każdy dozownik, a teraz wiemy dokładnie, gdzie potrzebna jest interwencja. W efekcie otrzymujemy mniej skarg i oszczędzamy dużo czasu. Dzięki temu pracujemy znacznie wydajniej”, zapewnia Linda Dolman, młodsza liderka zespołu.

Apenheul_highres7.jpg

Arjan Eikelboom odpowiada za obsługę gości w restauracjach, które działają w zoo Apenheul. Zauważył zmianę w nastawieniu pracowników – młodych ludzi pracujących zazwyczaj tam dorywczo w czasie wakacji.
„Pracownicy sezonowi mówią, że podoba im się aplikacja. Czasem używają jej, nawet gdy nie pracują na zmianie sprzątającej, aby sprawdzić, czy nie trzeba dołożyć papieru toaletowego. Nigdy nie widzieliśmy z ich strony aż takiej inicjatywy” – cieszy się Eikelboom. 

Apenheul_highres10.tif

Kierownik ds. operacji Erwin Cheizoo i jego zespoły zamieniają sztywne harmonogramy na pracę opartą na faktycznych potrzebach. Ich celem jest spoglądanie na każde zagadnienie z perspektywy klienta. Dzięki Tork EasyCube cel ten został spełniony w łazienkach.

Apenheul_highres9.tif

„Nie mogłem uwierzyć, że Tork EasyCube zmieni nasz sposób myślenia. Teraz, gdy przyzwyczailiśmy się do nowego systemu, jesteśmy zawsze o jeden krok do przodu. Jeśli zależy Ci na klientach, musisz przetestować ten system – dzięki niemu wczujesz się w ich położenie”.

Nie mogłem uwierzyć, że Tork EasyCube zmieni nasz sposób myślenia. Teraz, gdy przyzwyczailiśmy się do nowego systemu, jesteśmy zawsze o jeden krok do przodu. Jeśli zależy Ci na klientach, musisz przetestować ten system – dzięki niemu wczujesz się w ich położenie.

Erwin Cheizoo

kierownik ds. operacji