W oczekiwaniu na letnie tłumy

Mamy wiosnę i Kirsten Paarup ma ręce pełne roboty. Lato tuż za rogiem, co oznacza że port lotniczy Billund – drugie co do wielkości lotnisko w Danii – czeka prawdziwe oblężenie pasażerów, którzy odwiedzają lub opuszczają trzy pobliskie parki rozrywki: Legoland Billund, Lalandia Aquadome i Lion Park w Givskud Zoo. Mając za sobą 12 lat doświadczenia w zarządzaniu lotniskowymi zespołami czyszczącymi, Kirsten dobrze wie, że jest tylko jeden sposób, aby poradzić sobie z letnimi tłumami: dobre planowanie.

Skuteczne czyszczenie łazienek w godzinach szczytu to wyzwanie, przed którym stają liczni kierownicy na całym świecie. Nie inaczej jest w przypadku Kirsten Paarup, która jest kierownikiem ds. czystości przy porcie lotniczym Billund. Sprawdzamy, jak wraz ze swoją ekipą przełącza się na tak zwany tryb letni. 
 
„W okolicach świat wielkanocnych notujemy zwiększenie liczby pasażerów. Potem następuje stopniowy wzrost aż do ostatniego tygodnia czerwca, kiedy to rozpoczyna się prawdziwe oblężenie”. 
 
Nadzorując główny terminal o powierzchni 40 tysięcy metrów kwadratowych, stary terminal i dodatkowe budynki, 125 łazienek, a także mierząc się z 3,5 miliona pasażerami rocznie, Kristin z pewnością się nie nudzi. 
 
„Korzystam z licznych prognoz dostarczanych przez dział marketingu oraz innych informacji, za pomocą których możemy oszacować liczbę pasażerów w najbliższych miesiącach i przewidzieć, kiedy nastąpi największe natężenie ruchu. Port lotniczy Billund nieustannie się rozwija. Tylko w zeszłym roku liczba obsługiwanych pasażerów wzrosła o 9,2%. A pierwszy kwartał 2018 roku to kolejny wzrost – o kolejne 11,2%!”. 
 
„Przede wszystkim muszę być pewna, że mam dostateczną liczbę ludzi. W okresie zimowym, czyli od października do kwietnia, mam pod sobą około 60 pracowników. W okresie letnim jest ich około 100. Jako że wielu stałych pracowników bierze urlopy w lecie, każdego roku szukamy dodatkowych rąk do pracy w tym okresie”. To proces tym trudniejszy, że każdy pracownik lotniska musi zostać szczegółowo sprawdzony przed podjęciem pracy. „Potem trzeba przeprowadzić szkolenia. Sporo ludzi uważa, że czyszczenie to pikuś, ale to nie takie proste, jak się wydaje” – dodaje Kirsten z uśmiechem.
 
Planowania wymaga także zarządzanie zapasami. „Każda łazienka jest codziennie kompleksowo czyszczona, a w przypadku większości z nich kontrola i uzupełnienie zapasów następuje jakieś osiem razy. W ciągu roku używamy tego samego sprzętu, ale w okresie letnim zużywamy ogromne ilości środków czyszczących”.
 
Lotnisko jest otwarte przez całą dobę, ale pasażerowie przybywają falami. „Zazwyczaj największego natężenia ruchu spodziewamy się w okolicach godzin: 10, 14 i 18, kiedy ląduje i startuje sporo samolotów. Czasami jednak tłumy pasażerów zaskakują nas o innych porach”. Jak wygląda sytuacja, gdy część ekipy zachoruje i brakuje ludzi do pracy podczas dużego natężenia ruchu? „W podbramkowej sytuacji możemy nieco zmniejszyć częstotliwość innych prac porządkowych. Nigdy jednak nie idziemy na ustępstwa w przypadku łazienek. Czysta łazienka to podstawa prawidłowej obsługi gości. A jako że korzystamy teraz z systemu Tork PeakServe, nie musimy uzupełniać tak często wkładów w naszych dozownikach, dzięki czemu zyskujemy dodatkowy czas, który możemy poświęcić na jeszcze skuteczniejsze działania zgodnie z oczekiwaniami naszych gości”.
 
W maju Kirsten wybiera się na targi Interclean w Amsterdamie, gdzie zapozna się między innymi z usługą Tork EasyCube®. 

Współpracuję z firmą Tork od dziesięciu lat. To specjaliści, którzy w pełni rozumieją naszą pracę oraz wyzwania stawiane przez duże natężenie ruchu w kwestii sprzątania łazienek.

Kirsten Paarup

Kierownik ds. czystości

Wypróbuj Tork PeakServe® za darmo

Zobacz, jak nasz przełomowy system dozowania ręczników może poprawić wrażenia gości z wizyty w łazience.

Zadzwoń do nas bezpośrednio:

866-722-8675

Darmowy okres próbny

Zapisz się na darmowy okres próbny z Tork PeakServe®

Skontaktuj się z nami, aby wypróbować Tork PeakServe® za darmo podczas okresu próbnego i zobaczyć, jak system może poprawić wrażenia z wizyt w łazienkach o dużym natężeniu ruchu.

Wprowadź imię
Wprowadź nazwisko
Wprowadź poprawny adres e-mail
Nie wprowadzono numeru telefonu
Wybierz branże
Wybierz swoją pracę
Nie wprowadzono nazwy firmy
Proszę wstaw adres
Wprowadź swój kod pocztowy
Proszę dodaj miasto
Ten formularz prosi o podanie danych kontaktowych, abyśmy mogli odpowiedzieć na Twoje zapytanie przez e-mail. Zapoznaj się z naszym regulaminem korzystania i polityką prywatności, aby uzyskać szczegółowe informacje o tym jak administrujemy i chronimy Twoje dane osobowe.
Potwierdź, że przeczytałeś/aś informacje dotyczące danych osobowych i regulamin korzystania.
Please populate recaptcha