Budynek Blue Fin

Praca z Tork EasyCube® i sprzątanie oparte na danych w budynkach o dużym ruchu w Londynie

Budynek Blue Fin, mieszczący się na południowym brzegu Tamizy, to słynna 13-piętrowa konstrukcja z 2007 roku, która rozpościera się na powierzchni 46 451 m2.

Niewiele rynków nieruchomości może równać się z wymagającym i przodującym pod względem rozwoju rynkiem londyńskim. Obiekty komercyjne stale poszukują nowych rozwiązań, aby dopracować każdy szczegół i być o krok przed konkurencją.
Usytuowany na południowym brzegu Tamizy budynek Blue Fin nie stanowi wyjątku.
 
Budynek Blue FinTo kultowa konstrukcja o powierzchni 46 451 m2 rozpościerającej się na 13 piętrach. Liczba oraz różnorodność gości odwiedzających Blue Fin jest tak wieloraka niczym sam Londyn.
 
W celu zapewnienia, by budynek wyglądał zawsze jak najlepiej, do świadczenia usług sprzątania wybrano firmę Principle Cleaning Services, która obsługuje wiele najbardziej prestiżowych budynków w Londynie. Tradycyjne obchody oraz kontrole dozowników były przeprowadzane kilkakrotnie w ciągu dnia w całym budynku, w którym średnia liczba wizyt przekracza 10 000 dziennie. Jednak system oparty na z góry ustalonych obchodach zapewniał niewielkie pole manewru w zakresie radzenia sobie ze zmiennym napływem gości, co też prowadziło do powielania czynności w niektórych miejscach i niedostatecznego czyszczenia w innych.
„Intensywność sprzątania ściśle wiąże się z liczbą gości. Im jest ich więcej, tym potrzeby są większe. Praca w systemie opartym na z góry ustalonych obchodach sprawia, że trudno dostosować nasze działania do faktycznych potrzeb budynku”, przyznaje Victoria Jaramillo, dyrektor generalny w Principle Cleaning Services.
 
Chcąc poprawić wydajność i jakość sprzątania w budynku Blue Fin, firma Principle Cleaning Services szukała możliwości wykorzystania danych w czasie rzeczywistym oraz nowych technologii. Zainstalowano oprogramowanie Tork EasyCube® do zarządzania obiektami w oparciu o dane, by zapewniać informacje w czasie rzeczywistym dotyczące sprzątania i wymiany wkładów. Umożliwiło ono personelowi sprzątającemu oraz kierownictwu pracę proaktywną, dzięki czemu mogą robić to, co w danym miejscu i w danej chwili jest wymagane.
 
Dzięki wdrożeniu Tork EasyCube® firma Principle Cleaning Services mogła przejść od modelu z góry zaplanowanych obchodów do systemu sprzątania opartego na danych, przez co sprzątanie w tym niezwykle uczęszczanym miejscu może być skuteczniej zarządzane.
 
Sprzątanie oparte na danych wprowadziło zupełnie nową filozofię sprzątania. Urządzenia z modułem łączności umieszczone w całym budynku zbierają dane dotyczące poziomów wkładów w dozownikach oraz liczby gości. Obecnie personel sprzątający zamiast chodzić od jednego miejsca do drugiego, wie dokładnie, które miejsce wymaga najpilniejszej interwencji.
 
„Obecnie zapewniamy znacznie wyższą i bardziej spójną jakość sprzątania. Wielu pracowników ekip sprzątających z różnych zmian korzysta z oprogramowania w celu zarządzania sprzątaniem w tym obiekcie o dużym ruchu. Nie chodzi o to, że inaczej sprzątamy, a o to, że robimy to o wiele skuteczniej. Nasze działania są o wiele bardziej elastyczne i proaktywne, co pozwala nam zawsze sprostać wymaganiom dotyczącym sprzątania, wszędzie tam, gdzie zachodzi taka potrzeba.

Nasi pracownicy mają wysokie kwalifikacje, jednak Tork EasyCube® daje im możliwość kierunkowania swojego czasu i energii na zadania, które tego najbardziej wymagają. Nasze działania na powierzchni 46 451 m2 są same w sobie zawiłe, a Tork EasyCube® pomaga nam utrzymać kontrolę i wyeliminować przyczyny zażaleń, jeszcze zanim się pojawią.

Angelina Hadj-Lazib

Kierownik ds. klientów, Principle Cleaning Services