Facility_maintenance.jpg

Eliminacja skarg dzięki inteligentnym łazienkom

Gdy z Twoich usług każdego roku korzysta milion osób, każdy detal ma znaczenie. Kompleks sportowy IKSU w Umeå liczy 22 000 metrów kwadratowych i oferuje siłownie, baseny, ścianki wspinaczkowe, a nawet kryte boiska do siatkówki plażowej. Oznacza to też wiele łazienek. Ten największy w Skandynawii ośrodek sportowy wybrał inteligentne łazienki, aby wyeliminować skargi i zapewnić całkowicie nowe podejście w kwestii czystości.

Facility_management.jpg„Nieustannie analizujemy opinie naszych klientów i zauważyliśmy, że czasami skarżą się na poziom czystości. Niekiedy zdarzał się nam brak mydła lub papieru, zwłaszcza wieczorami, w naszych godzinach szczytu”, przyznaje Bo Andersson, kierownik obiektu i szef kierownictwa obiektu IKSU.


Connected_cleaning.jpg

Rozmiar ośrodka IKSU sprawiał, że firma sprzątająca Norrlands Miljövård (NMV) przeznaczała na czyszczenie aż 64 godziny dziennie. Kierownictwo NMV i IKSU postanowiło jednak wspólnie poprawić jakość usług i zastosować nowe rozwiązanie. Wdrożyli system Tork EasyCube™ – cyfrową usługę łączącą 300 dozowników w całym ośrodku. Usługa na bieżąco informuje, gdzie należy posprzątać i wymienić wkład.


Cleaning_washroom.jpg

System Tork EasyCube™ pozwolił zrozumieć, jak goście faktycznie korzystają z łazienek, dzięki czemu personel sprzątający może skupić się na najczęściej wykorzystywanych łazienkach. „Wcześniej tylko co czwarte sprawdzenie dozownika wymagało wymiany wkładu. Praca była bardzo rutynowa i oznaczała ciągłe sprawdzanie”, wspomina André Söderberg, sprzątacz NMV pracujący w IKSU.


Cleaning_schedules.jpg

W IKSU zmieniono sztywne grafiki intensywnych zmian wieczornych w pracę opartą na faktycznych potrzebach. Efektywne wykorzystanie czasu pracy ułatwia wykonywanie zadań zgodnie z planem oraz przekazywanie obiektu w lepszym stanie kolejnej zmianie.


Facility_maintenance.jpg


„W tak dużym obiekcie jak IKSU czasem trzeba iść 10 minut, żeby sprawdzić stan łazienki. Średnio podczas zmiany robimy 10 000 kroków. Dzięki Tork EasyCube™ każdy z tych kroków ma teraz sens”, cieszy się Malin Sjöberg, liderka zespołu ds. usług porządkowo-czystościowych NMV w IKSU.


Increased_staff_motivation.jpg

Usługa Tork EasyCube™ zwiększyła motywację personelu. Zadania, które kiedyś były monotonne i nudne, nabrały sensu, ponieważ odpowiadają na faktyczne potrzeby. Przełożyło się to na mniejszy stres personelu sprzątającego, większą efektywność i więcej czasu na czyszczenie.

Meaningful_cleaning.jpg

„Teraz gdy korzystamy z systemu, trudno wyobrazić sobie pracę bez niego. Dzięki niemu praca nabiera więcej sensu i przyjemności. Teraz mam więcej energii do pracy, bo wiem, że to, co robię, ma sens,” przyznaje André Söderberg.


Eliminating_washroom_complaints.jpg

Skargi na puste dozowniki zostały całkowicie wyeliminowane, a klienci są bardzo zadowoleni z poziomu czystości w IKSU. Dzięki danym uzyskanym z systemu kierownictwo było w stanie podjąć nowe decyzje wpływające na długofalową działalność IKSU.


IKSU_gym_washroom.jpg

„Nie doceniałem tego systemu. Kierownictwo nawet rozważało budowę nowych szatni, aby rozwiązać problem z czystością, a to kosztowałoby nas miliony”, zdradza Bo Andersson.


Dowiedz się więcej o Tork EasyCube™

Wcześniej tylko co czwarte sprawdzenie dozownika wymagało wymiany wkładu. Praca była bardzo rutynowa i oznaczała ciągłe sprawdzanie. Teraz wiem dokładnie, co należy zrobić, patrząc na tablet zamocowany na moim wózku.

André Söderberg

Osoba sprzątająca Norrlands Miljövård w IKSU