Kentucky Kingdom and Hurricane Bay

Utrzymanie parku rozrywki w czystości wzbudza „dreszczyk emocji”

Parki rozrywki i rekreacji konkurują między sobą o większą sprzedaż biletów sezonowych, zadowolonych gości i lojalność klientów, stawiając na jak najlepsze osobiste doznania gości z wizyty. Jednak utrzymanie parku rozrywki w czystości to nie lada wyzwanie. Wymaga dużego nakładu pracy od personelu sprzątającego, który kontroluje liczne obiekty o dużym natężeniu ruchu rozmieszczone na rozległym obszarze.

Kentucky Kingdom and Hurricane Bay to popularny rodzinny park rozrywki zlokalizowany w Louisville w stanie Kentucky. Władze parku zauważyły, że utrzymanie parku w czystości i zapewnienie pełnych dozowników to wymagający aspekt działalności parku. W myśl hasła „Dreszczyk emocji – tylko to się liczy” ten rozległy 25-hektarowy park może pochwalić się ponad 70 różnymi instalacjami do przejażdżek oraz 20 atrakcjami wodnymi. Latem 2017 roku podczas szczytu sezonu park odwiedzało ponad 9000 gości dziennie.
 
Kentucky-Kingdom-happy-girl_original.jpg
 
Kentucky Kingdom zatrudnia lokalną społeczność do sprzątania; przynoszenie zysków, szkolenia, radzenie sobie z nieobecnościami w pracy oraz motywowanie i rejestrowanie osiągnięć jest wyjątkowo trudnym zadaniem. Jak twierdzi Jake Allgeier, kierownik ds. obsługi parku, zastosowanie Tork EasyCube® na terenie kompleksu było strzałem w dziesiątkę.
 
Tork EasyCube to wiodące globalnie oprogramowanie do zarządzania obiektami w ramach sprzątania/czyszczenia na bazie danych. System przekazuje dane w czasie rzeczywistym, przez co kierownicy ds. obsługi parku oraz personel sprzątający, mogą zajmować się utrzymaniem kompleksu w czystości i uzupełnianiem dozowników w sposób proaktywny. System składa się z połączonych urządzeń, które na bieżąco przekazują informacje o tym, co, gdzie i kiedy jest potrzebne. Za pomocą tabletów, smartfonów oraz wszelkich innych urządzeń podłączonych do sieci, przełożeni oraz personel sprzątający otrzymują klarowny obraz tych obiektów, które wymagają uwagi oraz informacje dotyczące tego, co dokładnie jest potrzebne. Dzięki sprzątaniu opartemu na danych można zmniejszyć czas czyszczenia o minimum 20% oraz zaangażować personel sprzątający do bardziej ukierunkowanych zadań, zmniejszając jednocześnie poziom stresu.
 
Kentucky-Kingdom-Tork-EasyCube_original.jpg
 
Obecnie Kentucky Kingdom and Hurricane Bay niezmiennie wykorzystuje system Tork EasyCube, aby uzyskiwać dane w czasie rzeczywistym ze 163 połączonych urządzeń zainstalowanych na terenie całego parku. Oprogramowanie monitoruje poziom w dozownikach oraz liczbę gości w poszczególnych częściach parku, dzięki czemu personel sprzątający otrzymuje przydatne informacje dotyczące sprzątania w sposób uporządkowany, zgodnie z priorytetami. Jest to szczególnie przydatna zdolność podczas ruchliwych weekendów, ponieważ liczba gości w poszczególnych strefach parku może różnić się w tysiącach.
 
Kentucky-Kingdom-Jake_700x466.jpg 
 
I jak się okazało, Allgeier miał rację. Park zyskuje dzięki Tork EasyCube.
 
Jak zauważa: „Mój personel uwielbia ten system, a czas wykorzystujemy bardziej skutecznie, ponieważ nie musimy już fizycznie sprawdzać każdego dozownika”. „To fantastyczna sprawa, że nie musimy już tego robić.”
 
Kentucky-Kingdom-cleaning-staff_original.jpg
 
Jessi O'Daniel, CTA, starszy kierownik ds. relacji z gośćmi dodaje, że wprowadzenie systemu Tork EasyCube spotkało się z dobrym przyjęciem w wielu obszarach, między innymi miało wpływ na uznanie personelu i jego motywację.
 
„System usprawnił cały proces zaopatrywania i utrzymania higieny” – twierdzi O'Daniel. „Steruje organizacją pracy personelu sprzątającego, ponieważ opiera się ona na miejscach oraz zasobach, które są użytkowane w danym momencie” – dodaje. „A dzięki temu, że kierownictwo parku ma dostęp do wszystkich codziennych czynności, opierając się na danych online, mamy jasny wgląd do wyników personelu. Te spostrzeżenia pozwalają na podejmowanie bardziej świadomych decyzji i wprowadzanie zmian do planowania”.
 
Kentucky-Kingdom-Jessie_original.jpg 
Podsumowując pierwszy sezon korzystania z systemu, Jessi O'Daniel nie szczędzi dla niego pochwał. „Jesteśmy pod jego wielkim wrażeniem. System jest bardzo prosty w użytkowaniu” – dodaje. „Zastosowanie czegoś, co ułatwi wszystkim życie w pracy powinno być oczywiste. Nie możemy pojąć, dlaczego nie wszystkie parki rozrywki stosują ten system”.
 
Myśląc o przyszłości, Kentucky Kingdom and Hurricane Bay przeanalizuje raporty oraz dane uzyskane podczas pierwszego roku stosowania systemu Tork EasyCube, koncentrując się na stałym zwiększaniu wydajności opartym o udokumentowaną wiedzę. A ponieważ wdrożenie systemu wiąże się z usługą wsparcia Customer Success świadczoną przez zespół Tork, Kentucky Kingdom and Hurricane Bay będzie nadal dostrajać ustawienia systemu w oparciu o wnioski i wyniki, oczekując jeszcze lepszych rezultatów w nowym sezonie.

Kiedy po raz pierwszy zetknąłem się z Tork EasyCube pomyślałem, że to fantastyczna rzecz” – twierdzi Allgeier. „Nigdy wcześniej nie widziałem czegoś podobnego i wiedziałem, że park z pewnością zyska na tym rozwiązaniu”.

Jake Allgeier

Kierownik ds. obsługi parku