Parki rozrywki nieustannie poszukują nowych atrakcji, aby przyciągać gości. Położony w centrum Sztokholmu park rozrywki Gröna Lund znalazł nowy sposób: inteligentne łazienki.
Dzięki badaniom opinii klientów odkryto, że goście coraz bardziej zwracają uwagę na łazienki. „Zazwyczaj goście od razu udają się do toalety. Właśnie tam możemy wywrzeć pierwsze wrażenie. Wysoka jakość jest zatem dla nas bardzo ważna”. [Zdjęcie: Gröna Lund]
Jednego dnia park może odwiedzić 5000 gości, a następnego ponad 20 000. Personel sprzątający musi być elastyczny i gotowy reagować na potrzeby, które zmieniają się z dnia na dzień w 80 łazienkach w parku. „Gdy brakuje mydła lub papieru, nasi goście irytują się, co rzutuje na ich cały dzień w parku”.
W Gröna Lund wprowadzono rozwiązanie Tork EasyCube – cyfrową usługę, która umożliwia personelowi sprzątającemu reagowanie na potrzeby związane ze sprzątaniem i wymianę wkładów z wyprzedzeniem. „Z jednej strony zyskaliśmy nowe narzędzia do zapewniania jakości. Z drugiej zaś rozwiązanie to zwiększyło poczucie dumy naszego personelu sprzątającego, nazywanego przez nas «artystami»”. Tork EasyCube pozwala pracownikowi zidentyfikować, gdzie dokładnie jest potrzebny i co powinien spakować do wózka. Oznacza to mniej stresu i więcej czasu na inne zadania”.
„Kiedyś sprzątanie łazienek rozpoczynał okrzyk «O nie!», a teraz pracownicy z chęcią pracują w zespołach sprzątających. System uświadamia im, że dbają o pozytywne wrażenia gości”.
„Dawniej goście mieli uwagi do naszych łazienek – dziś bijemy rekordy zadowolenia”.