Motocross - Rectangle.tif

Motocross – Sport, który wymaga perfekcji

Motocross to połączenie adrenaliny, emocji, zapachu benzyny w powietrzu i poczucia, że zaraz wydarzy się coś niesamowitego. To trudny, brudny i ryzykowny sport. Kierowcy muszą wykazywać się szczególnym rodzajem inteligencji, błyskawicznie podejmować decyzje, wyczuć tor i oczywiście znać granice swoich maszyn.

PG Hjortmarker naprawia motor zawodnika, który jest nadzieją Szwecji na zwycięstwo w Mistrzostwach Świata – swojego syna, Eddie’ego. Należy do łotewskiej drużyny CEC S.I., która stawia na młodych zawodników z Norwegii, Szwecji, Łotwy i USA. Eddie zaczął się ścigać, gdy miał siedem lat i szybko zdobył prawo jazdy na motory do pojemności 50cc. Dziś ma 20 lat i znane nazwisko w świecie sportu. 
 
Drużyna pomaga młodym zawodnikom rozwijać talent i zapewnia najlepsze warunki na początku ich obiecujących karier. „Obecnie Niemcy i Dania to najsilniejsze zespoły, ale niedawno Szwecja była jedną z potęg w tym sporcie”.
 
W centrum tego męskiego rozgardiaszu spotykamy Aleksandrę Steinberg, menedżerkę drużyny, która zajmuje się PR-em, sponsorami i wszystkimi praktycznymi zagadnieniami, takimi jak logistyka i grafiki zawodników. Dba też, aby wszystko toczyło się bez zgrzytów. „Zawsze mam dużo pracy: ustalanie terminarzy zawodników, rozwiązywanie małych i dużych problemów, pomoc przy motorach w trakcie zawodów” – opowiada. 
 
Po każdym wyścigu motory są rozkładane na części i każdy element silnika zostaje przeanalizowany, wyczyszczony i wytarty. „Zawsze używamy papieru Tork” – mówi PG Hjortmarker. „Przed dłuższy czas stosowaliśmy niebieskie rolki, ale teraz testujemy biały, dwuwarstwowy papier i jest niesamowity. Jest wyjątkowo chłonny: nawet bardzo kleisty płyn hamulcowy nie stanowi dla niego problemu”.
 
„Motocross to bardzo drogi sport, jak wszystkie sporty motorowe” – przyznane Aleksandra Steinberg. „Bardzo się cieszymy, że Tork jest naszym sponsorem. To marka dużej i stabilnej grupy, która nas wspiera i w nas wierzy. Jesteśmy wdzięczni za pomoc i wsparcie, które otrzymujemy. Dzięki temu możemy dalej współpracować z młodymi zawodnikami i pomagać im osiągnąć najwyższy poziom umiejętności”.

Jest wyjątkowo chłonny: nawet bardzo kleisty płyn hamulcowy nie stanowi dla niego problemu.

PG Hjortmarker

Mechanik w drużynie wyścigowej CEC S.I.