50 lat Tork

Historia Tork – dumna historia innowacji

Od samego początku, tj. 1968 roku, marka Tork przoduje we wprowadzaniu innowacji. Obecnie w naszej ofercie znajdują się takie systemy, jak Tork papier toaletowy bez gilzy, który ogranicza ilość odpadów opakowaniowych o 98%, oraz Tork Xpressnap®, który zmniejsza zużycie serwetek o co najmniej 25%. Na wielu rynkach oferujemy również wysoce zaawansowane technicznie rozwiązania, jak na przykład Tork EasyCube®, wiodące na świecie rozwiązanie do sprzątania opartego na danych, a nawet służymy naszym partnerom pomocą w recyklingu oraz przyjęciu obiegowego modelu działalności dzięki Tork PaperCircle® –inicjatywie recyklingu w obiegu zamkniętym.

Od ogólnoświatowego lidera do firmy kształtującej rynki

Jako uznana światowa marka nieustannie wzmacniamy naszą ofertę poprzez unikalne innowacje i intensyfikujemy wysiłki na rzecz zrównoważonego społeczeństwa. Poniżej przedstawiamy wybór premier i działań w ciągu naszej historii.
 
From global.png 
 
2018 rok
W 2018 roku świętowaliśmy 50-lecie naszej firmy! Dzięki ścisłej współpracy z naszymi klientami staliśmy się ogólnoświatowym liderem w dziedzinie higieny profesjonalnej. Jesteśmy teraz gotowi na kształtowanie przyszłości tej branży.
 
2017 rok
Premiera Tork PeakServe®. Pierwsza od dziesięcioleci, istotna innowacja na rynku suszenia rąk umożliwia poprawę przepływu użytkowników w łazienkach w obiektach o dużym natężeniu ruchu. 
 
 
Premiera Tork PaperCircle®. Pierwsza na świecie usługa recyklingu zużytych papierowych ręczników do rąk.
 
 
2014 rok
Premiera Tork EasyCube®. Połączone dozowniki zapewniają personelowi sprzątającemu oraz kierownikom obiektów wiedzę na temat rzeczywistych potrzeb – zmieniając podejście do sprzątania.
 
 
2010 rok
Premiera linii dozowników Tork Performance. Pierwsza gama dozowników czyściw umożliwiająca pracownikom utrzymanie profesjonalnego wizerunku i porządku w hali produkcyjnej.
 
2009 rok
Premiera Tork EasyHandling®. Ergonomiczny system pakowania ułatwia otwieranie, transport i utylizację, a także ustanawia nowy standard branżowy.
 
2000.png 
 

Kompleksowa oferta dla każdego segmentu

Stawiamy wyższe standardy dla naszych dozowników, wyposażając je w nowe funkcje, oraz kontynuujemy wzrost na rynkach światowych. W tym dziesięcioleciu umocniliśmy swoją pozycję ogólnoświatowego lidera.
 
2007 rok
Premiera linii dozowników Tork Performance. Pierwsza gama dozowników czyściw umożliwiająca pracownikom utrzymanie profesjonalnego wizerunku i porządku w hali produkcyjnej.
 
2003 rok
Premiera systemu Tork Xpressnap® w Ameryce Północnej. System ten całkowicie zmienia podejście do tradycyjnego dozowania serwetek ponieważ gwarantuje zmniejszenie zużycia o 25%.
 
2002 rok
Premiera QuickDry. Dzięki technologii TAD (ang. Through Air-Dried, suszenie ciepłym powietrzem) klienci mogą suszyć ręce jeszcze szybciej, korzystając z bardziej miękkiego produktu. 
 
1990.png 

Tworzenie wiodącej marki

Opieramy swój status wiodącej marki na ciągłym poszerzaniu naszej oferty i wzbogacaniu jej w innowacje, które wyznaczają nowy standard w dziedzinie higieny profesjonalnej.
 
1995 rok
Mölnlycke nabywa PWA, która wzbogaca portfolio w następujące marki: Apura, Hotel Exclusive, MAP i Amandi. Podjęto decyzję, aby priorytetozywać Tork jako wiodącą markę w dziedzinie higieny profesjonalnej.
 
1993 rok
Premiera linii dozowników metalowych zaprojektowana z myślą o potrzebach najbardziej wymagających środowisk.
 
1992 rok
Tork jako jeden z pierwszych producentów artykułów higienicznych zaczyna korzystać z Oceny Cyklu Życia produktu w procesie badań i rozwoju.
 
1995 rok
Premiera linii dozowników Box 90 zaprojektowanej przez słynnego projektanta aut, Giorgetto Giugiaro.
 
1980.png 

Systemy, które mają kluczowe znaczenie

Wraz z nowymi rozwiązaniami wchodzimy na nowe areny i nowe rynki na całym świecie. 
 
1987 rok
Wraz z nowymi rozwiązaniami wchodzimy na nowe areny i nowe rynki na całym świecie. 
 
1986 rok
Mölnlycke kupuje zakład papierniczy Edet Bruk i zaczyna wykorzystywać papier z recyklingu do wytwarzania produktów jednorazowego użytku po raz pierwszy w branży higieny profesjonalnej.
 
1980 rok
Tork wchodzi na rynek Ameryki Północnej, a szwedzki bokser wagi ciężkiej Ingemar „Ingo” Johansson bierze udział w kampanii mającej na celu budowanie świadomości marki.
 
Lata 80. XX wieku
Premiera linii dozowników Box 80. Po raz pierwszy na rynku pojawia się pełna gama dozowników w innych kolorach. Dozownik wykonany jest z prześwitującego tworzywa sztucznego, dzięki czemu klienci mogą uzupełniać wkłady według potrzeby.
 
1979 rok
Tork wchodzi na rynek łazienek z kompletnym systemem do mydła: dozownikiem S-Box oraz gamą mydeł dla różnych potrzeb, takich jak „ekstradelikatne”, „do ciężkich zabrudzeń” oraz „ do włosów i ciała”.
 
1970.png 
 

Historia innowacji

Początki marki Tork sięgają 1968 roku, kiedy to powstało czyściwo „All-Tork”. Słowo „torka” po szwedzku oznacza „osuszać” lub „wycierać”. 
 
1975 rok
Grupa SCA nabywa Mölnlycke, jednak decyduje się na pozostawienie nazwy „Mölnlycke” bez zmian i rozpoczyna współpracę z firmą w dziedzinie technik produkcji, badań i rozwoju oraz pozyskiwania surowców.
 
1973 rok
Premiera dozownika M-B opartego na systemie ręczników centralnie dozowanych bez gilzy. Przez dziesięciolecia będzie to najpopularniejszy dozownik w branży higieny profesjonalnej.
 
1968 rok
Na rynku pojawia się czyściwo All-Tork; jest to pierwsze czyściwo jednorazowego użytku zaprojektowane z myślą o zastąpieniu szmat. To w tym roku zaczyna się nasza przygoda z innowacjami, które raz za razem będą wyznaczać nowe standardy na rynku higieny profesjonalnej.